luni, 6 decembrie 2010

Sfanta Filofteia- ocrotitoarea Tarii Romanesti

Astazi, 7 decembrie, Biserica ortodoxã prãznuieste pe o sfântã de numai 12 ani. Sfânta Filofteia s-a nãscut in anul 1206 in cetatea Târnova la sud de Dunãre. La moartea mamei sale, Filofteia a rãmas in grija tatãlui ei. Dar dupã putin timp, tatãl ei se cãsãtoreste cu o femeie strãinã traditiilor si vietii crestinesti care nu o agreat-o niciodatã pe tânãra copilã, bãtând-o si învrãjbind si pe tatã asupra ei. Ducând hranã tatãlui ei la câmp, Filofteia întâlnea în drum multime de sãraci si, fiind milostivã împãrtea din ea sãracilor, atrãgând nemultumirea si reprosul pãrintelui. Într-una din zile tatãl descoperã fapta ei si orbit de furie scoate o bardã pe care o avea la el si loveste pe fatã la picior. În urma rãnii ea îsi dã obstescul sfârsit. Corpul neînsufletit al copilei a devenit greu si imposibil de urnit. Dupã slujba înmormântãrii nici tatãl nici arhiepiscopul cetãtii, nici altcineva nu au putut ridica trupul Sfintei Filofteia, întelegând cã e voia Sfintei sã nu fie transportatã în cetatea Târnova, clericii au început sã rosteascã numele mai multor biserici din stânga si din dreapta Dunãrii. Când a fost rostit numele bisericii cu hramul Sf. Nicolae de la Curtea de Arges, trupul ei a devenit mult mai usor decât era firesc. Înstiintat, voievodul Radu Negru a venit cu mare alai, a ridicat trupul Sfintei si l-a asezat cu mare cinste în Biserica Domneascã din Curtea de Arges. Acolo se pãstreazã pânã astãzi sãvârsind multe minuni.








Cu drag,
Liliana

5 comentarii:

  1. Am o poveste despre minunea pe care a facut-o Sfanta Filofteia cu familia mea , dar nu am sa o insir aici.Dar cu draga inima va indrum sa mergeti la Curtea de Arges pentru a lasa o psaltire sau acatist la citit si sa atingeti moastele acestei ssfinte pentru a a va aduce bucuria si chiar bunastarea! Sanatate si pace sufleteasca!

    RăspundețiȘtergere
  2. CT, ar fi spre folosul multora daca-i putea sa o scrii pe blog-ul tau.
    Am ajuns la Curtea de Arges acum doi ani, si intradevar de cum am intrat in paraclis am simtit o mireasa deosebita acolo, am lasat un pomelnic, si ne-am simtit foarte bine.
    Multumimde idee, m-as reintoarce oricand pe meleagurile acelea:)

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu stiam povestea sfintei, asa ca iti multumesc pentru acesta postare!Am fost acum muuuulti ani inainte de 18) si nu am stiut de moaste!
    Sper sa ajung la Curtea de Arges!

    RăspundețiȘtergere
  4. Ași vrea să merg si eu la sf filofteia să mă rog pt copii mei și bunăstarea casei și al familiei mele

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Postări populare