vineri, 3 decembrie 2010

Baticul- amanunt sau element de identitate

Faptul ca in Biserica Ortodoxa, barbatii au capul descoperit, iar femeile il au acoperit, nu tine de traditia populara, ci de randuiala Bisericii, dupa cum se poate observa in iconografie sau in cuvintele Sfantului Apostol Pavel.

"Orice barbat care se roaga sau prooroceste, avand capul acoperit, necinsteste capul sau (pe Hristos), iar orice femeie care se roaga sau prooroceste, cu capul neacoperit, isi necinsteste capul" (I Cor. 11, 4-5).

Mai multe
aici



Asa incat, m-am bucurat tare mult sa aflu la Jodie Anna mai multe moduri de a purta un batic...pe mine m-au inspirat :)







Mai multe modele aici

Ascultati si cuvantul Maicii Siluana- Baticul- amanunt sau element de identitate



Cu drag,
Liliana

4 comentarii:

  1. parintele profesor de noul testament pe care l-am avut eu, ne spunea ca sf. apostol pavel vorbeste acolo intr-un anumit context si ca nu trebuie sa facem ca sectantii, sa scoatem spunerea din contextul ei. el ne spunea ca preotul care ne va cere sa umblam cu batic acela preot a lipsit de la cursurile de noul testament.
    stiu insa foarte multe femei care isi acopera capul din respect pentru Maica Domnului. eu personal ader la a doua varianta. imi plac modelel pe care le-ai gasit, sunt frumoase si chiar foarte feminine unele dintre ele.

    RăspundețiȘtergere
  2. Liliana cred ca mergem pe aceeasi unda azi!Dupa ce am pus postarea am vazut ca ai si tu ceva asemanator.....
    Am intrat sa vad despre ce e vorba.
    Da intradevar noi ca femei trebuie sa purtam capul acoperit cel putin in biserica unde suntem in fata lui Dumnezeu si a Maicii Domnului.Am citit ceea ce explica Loredana putin mai inaine si vreau sa mentionez ca nu sunt intru totul de acord cu ce spune parintele profesor respectiv.Eu am totusi o alta parere dar si convingere ca apostolul Pavel ne vorbeste noua tuturor nu doar celor din acea vreme.Aici la noi in biserica majoritatea femeilor isi acopera capul.de multe ori ma intreb cum de e posibil lucrul acesta deoarece aici parintele nu a tinut lectii de baticuri.Dar totusi femeile vad ca au acest obicei si vreau sa spun ca e un nobicei bun!:)
    Sa fii binecuvantata!

    RăspundețiȘtergere
  3. Corina, ai dreptate!
    Mi-am adus aminte cu cat firesc purta bunica baticul si doar in taina serii renunta la el si atunci noi, nepotii, eram pe jumatate adormiti.
    Acum ne punem tot felul de intrebari pentru ca am pierdut firescul lucrurilor.
    O seara linistita!

    RăspundețiȘtergere
  4. Loredana, de fapt eu n-am scos din context, n-am citat tot fragmentul. Cred ca cele doua argumente nu se exclud ci se completeaza. Parintele prof. Ion Buga cu care am facut eu Noul Testament era foarte liber in gandire dar si profund. Dansul ne spunea de Sfantul Maxim Marturisitorul care spune ca descoperirea capului simbolizeaza mintea care, in vremea rugaciunii, trebuie sa fie locuita de Logos, de Cuvantul lui Dumnezeu. Adica nu trebuie sa mai aiba in ea alte ganduri lumesti. Nu in zadar se cere in "Imnul Heruvic” ca toata grija cea lumeasca sa o lepadam. Oricum ai dreptate, nici mie nu-mi plac cei care iau din context si interpreteaza dupa bunul plac. O seara cu pace iti doresc!

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Postări populare