miercuri, 7 iulie 2010

Lumea a devenit ca o casa de nebuni!

Copii cei mici adorm la miezul nopții, deși ar trebui să adoarmă odată cu apusul soarelui.

Sunt închiși în blocuri, în betoane și intră în programul celor mari. Ce să facă copiii, ce să facă și părinții? Vin copiii și-mi spun: ,,Nu ne înțeleg părinții”. Vin și părinții și-mi spun: ,,Copiii noștri nu ne înțeleg”. S-a creat o prăpastie între părinți și copii.

Ca să se șteargă trebuie ca părinții să se coboare în starea copiilor, iar copii să treacă în cea a părinților.

Și dacă acum părinții nu instruiesc pe copii, nici copiii lor, mai târziu, nu-i vor instrui pe ai lor. Dacă acum copii nu ascultă și își instruiesc părinții, și copiii lor îi vor chinui mai târziu, pentru că vor funcționa legile duhovnicești.

Părinte, unii copii spun că s-au vătămat din pricina dragostei părinților lor.

-Nu au dreptate. Când copilul este cu mărime de suflet, nu se vatămă de dragostea părinților lui.

Dacă, însă exploatează dragostea lor, se va distruge. Dacă copilul se vatămă de dragostea părinților, înseamnă că acel copil are o vătămare. Deși ar trebui să-i fie recunoscător lui Dumnezeu pentru astfel de părinți, pentru dragostea lor, el se mâhnește că se poartă cu bunătate cu el, în timp ce alți copii nu au părinți. Ce să spui! Când un copil nu recunoaște pe părinții lui ca binefăcătorii lui și nu-i iubește – cu atât mai mult cu cât părinții au frică de Dumnezeu – cum e cu putință să respecte și să iubească pe Dumnezeu, marele lui binefăcător și Părinte al tuturor oamenilor, lucru ce e foarte greu să-l înțelegă în vârsta copilărească?

Cu durere și dragoste pentru omul contemporan- Cuv.Paisie Aghioritul (Editura Schitul Lacu)


preluat de aici



Liliana

4 comentarii:

  1. Liliana am si eu cartea de fapt am toate patru volumele Parintelui Paisie.E o adevarata bogatie spirituala.Eu le am aceste cuvinte duhovnicesti la suflet.Sunt tare bune cartile.Iti doresc toate cele bune!

    RăspundețiȘtergere
  2. Iti multumesc Corina draga pentru ganduri. Si noi il avem la suflet pe Cuviosul Paisie.

    RăspundețiȘtergere
  3. Citesc cu placere mai tot ce imi place si gasesc adevaruri stiute si nestiute care poate nu le-am aplicat sau le-am lasat ca pe o pura intamplare! frumos !

    RăspundețiȘtergere
  4. Adevaruri care ar trebui sa ne puna pe ganduri..

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Postări populare