duminică, 1 septembrie 2013

Calendarul viu



 
"Ne bucuram de toate aceste iradieri de lumina ale Maicii Domnului si ale Sfintei Cruci, ne bucuram si de aceste haruri , dar mai inainte de toate, la inceputul anului bisericesc, invatam sau reinvatam necontenit sa traim in Dumnezeu, sa ne lasam traiti de Dumnezeu. Exista acel superb vers a lui Mihai Eminescu care a fost regasit ca vers matricial in poezia romaneasca moderna: "Nu credeam sa invat a muri vreoadata". Incepem, ca si scolarii in marea scoala a Bisericii, sa reinvatam Invierea, sa ne lasam coplesiti de Inviere"
Parintele Ilie Moldovan, Calendarul viu, Ed. Reintregirea, pg 36




 

Anul trecut am realizat impreuna cu copiii, la inceput de an bisericesc, Calendarul viu sau Cercul sarbatorilor vietii in imagini(icoane) cu Praznicele de peste an. Va las mai jos ideea si proiectul acestei activitati frumoase. Noi am ales 13 Sarbatori, dar puteti adauga mult mai multe.



Pentru realizarea proiectului aveti nevoie de:
-o foaie A3
-lipici
-foarfeca
-icoanele Praznicelor
-marker, creion
si bineinteles copiii din dotare :)


Am printat seturile de icoane folosind o rezolutie mica, le gasiti aici, le-am decupat si am trecut la treaba...

Am asezat in centru Praznicul Invierii Domnului, si am format apoi un cerc...


Am inceput cu Sarbatoarea Nasterii Maicii Domnului si am terminat cu Sarbatoarea Adormirii Maicii Domnului, in total 12 Sarbatori in jurul Praznicului Invierii



Am ales urmatoarele Praznice:




•8 septembrie, Nasterea Maicii Domnului
•14 septembrie, Inaltarea Sf. Cruci
•21 noiembrie, Intrarea in Biserica a Maicii Domnului
•25 decembrie, Nasterea Mantuitorului
•6 ianuarie, Batezul Domnului
•2 februarie, Intampinarea Domnului
•25 martie, Bunavestire
• 13 aprilie, Intrarea in Ierusalim
•20 aprilie, Invierea Domnului
• Inaltarea Domnului
• Rusaliile
•6 august, Schimbarea la fata a Domnului
•15 august, Adormirea Maicii Domnului










"Fiecare sărbătoare liturgică reînnoiește și actualizează evenimentul sarbatorii respective...anul liturgic este, pentru noi, un mijloc special de unire cu Hristos"
(Pr. Lev Gillet).





3 comentarii:

  1. Foarte frumoasa idee!Sigur le-a placut si copiilor!

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna Liliana,

    Pare ca nu functioneaza link-ul catre pagina de icoane. Poti verifica, te rog?

    Multumesc din suflet,
    Cristina

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cristina, uite linkul: http://makinghomenaturally.blogspot.ro/2012/06/keeping-track-of-liturgical-year-with.html
      Sper sa mearga,
      Cu drag!

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Postări populare