miercuri, 14 aprilie 2010

14/04/2010

M-am trezit in dimineata acestei zile in sunet mare de drujbe si motoare. Cand am privit spre fereastra, norii parca fugeau de la fata pamantului, se intampla ceva... Pentru cateva clipe am crezut ca a venit razboiul. Am alergat in curte si cu durere mi-am vazut pomii mei dragi doborati, nucul cel umbros din fata casei si teiul batran de zile. Am strigat si am intrebat pe cei care fara nici un fel de remuscari participau voiniceste inca de dimineata la taierea istoriei casei noastre. Am primit un raspuns sec, "domnul primar a dat ordin sa se taie toti pomii de pe strada aceasta".
Cand am intrat in casa i-am vazut pe copii cu lacrimi in ochi, am plans si eu cu ei pana a fost luata si ultima creanga.

Nu stiu daca va puteti imagina... teiul care avea deja frunzisoare verzi , ne parfuma toata casa in fiecare an, iarna ne rasfata cu ceaiul odihnitor , iar nucul care umbrea petecul de curte si toamna ne arunca nuci in pragul usii, ... "au fost luati de la noi!"
Trist, foarte trist, au ramas casele goale si strazile pustii...Acum poate inteleg mai bine ce inseamna sa-ti tai trecutul, sa ramai fara istorie. Acum il inteleg mai bine pe Moromete...






"Fiecare loc de pe pământ are o poveste a lui, dar trebuie să tragi bine cu urechea ca s-o auzi şi trebuie un gram de iubire ca s-o înţelegi."(Nicolae Iorga)

Liliana

11 comentarii:

  1. Teii si nucii sunt specii valoroase, este interzisa taierea lor. Asemenea copaci pot fi taiati doar daca prezenta lor a devenit periculoasa pentru siguranta cetatenilor, prin prabusire. Culmea ironiei este ca cei care vor sa taie un copac, e nevoie sa ceara aprobare pentru asta, conform legii, tocmai la primarie. Se intampla ceva de genul "lupul paznic la stana". Raul a fost deja produs, dar daca vrei sa-mi spui pe ce strada s-a intamplat asta(prin email daca nu vrei aici), pot incerca sa aflu de la primarie care a fost de fapt problema.

    RăspundețiȘtergere
  2. Sunt revoltata!!! In ce sector locuiti? Te inteleg perfect, si uite de ce :http://caminulmeu.blogspot.com/2009/05/de-la-etajul-4.html

    M-am certat cu inginera de la ADP, numai pt ca a dat ordin sa se faca o cosmetizare mai agresiva a copacilor, asa ca nu vreau sa ma gandesc cum as reactiona daca i-ar fi taiat de tot. Este incredibil ce se intampla...

    RăspundețiȘtergere
  3. Si pe mine ma doare cand se intampla asa ceva. Degeaba spun ca planteaza altii. Cand? Cat le trebuie ca sa creasca? M-am contrazis intr-o zi cu cineva ca a taiat un copacel din fata blocului ca l-a plantat el. Si atunci pentru ce la mai plantat acolo? Ca sa-l taie?

    RăspundețiȘtergere
  4. Liliana si eu as fi plans daca ma aflam in situatie e ceva de necrezut.In urma cu 11 ani in spatele blocului nostru intr-una din zile s-a instalat in spate o firma de instalatori si a luat singurul spatiu varde pe care il aveam. Micuta gradinita cu firisoarele ei verzi.Am crezut ca visez dar la fel nu am putut face nimic.Primarul stia mai bine decat noi locatarii ce se intampla.Pentru acest lucru tinjesc de a avea casuta mea sa poti planta ce-ti doreste inima la locusorul tau.Dar asta e trebuie sa ne conformam dupa realitete.

    RăspundețiȘtergere
  5. Hristos a inviat!
    Imi cer iertare pentru intarzierea raspunsurilor. De miercuri seara sunt internata cu baiatul meu la spitalul de boli infectioase cu enterocolita virala si abia acum am gasit putina liniste sa pot raspunde. Acum suntem bine cu sanatatea, Slava Domnului!

    RăspundețiȘtergere
  6. Draga , Dana
    Am incercat sa-ti scriu si pe mail si nu am primit confirmarea de mesaj trimis. Asa incat o sa scriu si aici.
    Am aflat a doua zi dupa incident ca o vecina ar fi facut cerere.Recunosc ca teiul nu era pus de noi, dar fiind atat de mare o mare parte din coroana sa ajungea si la noi. Insa tot nu stiu ce au avut cu teiul!?

    Sigur ca iti pot da adresa, strada zorelelor nr. 14 B, Constanta, fam Blaga

    Multumesc mult!

    RăspundețiȘtergere
  7. Alina, eu locuiesc in Constanta. Dar din ce mi-ai scris am dedus ca si in Bucuresti se aplica aceeasi politica.

    RăspundețiȘtergere
  8. Mihaela, ai mare dreptate!
    Omul uita ca este doar un administrator si Dumnezeu este cel ce da si ia viata!

    RăspundețiȘtergere
  9. Corina, si noi ne dorim o casuta la tara. Am vazut ceva, ne-a placut, am batut palma si acum la inceputul lunii mai ar trebui sa dam avansul.
    Oamenii am vazut ca sunt dispusi sa primeasca banii si in doua sau chiar trei rate. Noi asa am vorbit si speram ca familia de la care cumparam sa-si tina promisiunea.

    RăspundețiȘtergere
  10. Imi pare tare rau! Sanatate multa! Daca a fost nevoie de internare imi imaginez cat e de grav, cred ca a fost nevoie de perfuzii. Am trecut prin asa ceva cu fetita mea, cand avea vreo 10 ani, de la o punga de paine prajita, am uitat cum se numeste firma dar oricum e un produs care se vinde in continuare, cu diverse arome.

    Daca a existat cerere la primarie din partea familiei care era deranjata de tei, s-a cam lamurit misterul. Ar trebui ca familia respectiva sa fie intrebata daca acordul primariei nu a fost dat conditionat, respectiv daca nu cumva exista acum obligatia lor de a planta altul in loc. Asa e normal sa se procedeze.Daca ai putin loc, poti sa plantezi tu unul. Stiu strada, dar nu m-am uitat niciodata la numere. Oricum, mi se parea mie ca pozele facute sunt undeva relativ aproape de mare, parea ca sa simte in ele o adiere de briza. Nu ma refer la pozele din postarea asta, care-s triste.

    Inca o data sanatate multa!

    RăspundețiȘtergere
  11. Matei al meu a mancat ceva de la chioscul scolii, Colegiu de Arte "Regina Maria". De obicei primeste pachet, insa marti a scapat si urmarile au fost ...spitalizarea.
    De la inceputl anului scolar multi copii au avut probleme. Insa nimeni nu a luat nici o masura, probabil ca afacerea este profitabila. Tot noi parintii ar trebui sa facem ceva.
    I-au pus intr-adevar perfuzii pentru ca pe gura nu putea sa primeasca nimic. Acum insa suntem bine, de aceea am si plecat cateva ore acasa.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Postări populare