sâmbătă, 3 septembrie 2011

Descoperirea Sfintei Liturghii



„Singura intrebare pe care o pun oamenilor care vin la spovedanie este daca participa cu regularitate la Sfanta Liturghie, daca merg duminica la biserica.

Imi aduc aminte de o tanara din Cipru care venise de cateva ori la manastire. Era studenta la Londra si avea niste probleme. Prima data cand a venit am incurajat-o, m-am rugat pentru ea. A venit iarasi plangand; am facut acelasi lucru. Cand a venit a treia oara in aceeasi stare, am inceput sa ma gandesc: ,, Doamne Sfinte, dupa atatea stradanii, s-ar fi cuvenit sa fi depasit aceasta problema. Ce se intampla?’’ Dintr-o data, in timpul conversatiei noastre, descopar ca nu se ducea la Liturghie si i-am spus; „ Daca nu mergi la Liturghie, nici macar Dumnezeu nu te poate ajuta’’.

Din clipa in care Hristos a desavarsit Trupul Bisericii in istorie, noi nu ne putem mantui daca nu devenim madulare acestui Trup. Mantuirea este un lucru foarte concret inlauntrul acestui Trup- Biserica-, al carui Cap este Hristos. Exista un canon care spune ca daca cineva nu participa la Sfanta Liturghie trei saptamani la rand fara un motiv bine intemeiat, acea persoana nu mai este primita la impartasirea cu Sfintele Taine. Nu trebuie sa vedem in aceasta numai o pedeapsa, ci mai curand o masura care ne spune cat timp poate cineva sa ramana viu duhovniceste fara Liturghie”.




Arhim. Zaharia Zaharou, Largiti si voi inimile voastre"






Va doresc o duminica placuta!
Liliana

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Postări populare