miercuri, 31 martie 2010

Dan Puric: "Mai bine sărac şi sigur pe tine decât împrumutat şi rob"


Dan Puric: "Mai bine sărac şi sigur pe tine decât împrumutat şi rob"

Despre Dan Puric se ştie că este că este actor, se ştie că este regizor, om de cultură, autor de carte. Ce nu se ştie despre Dan Puric este că cel care ne-a obişnuit să ne vorbească despre România profundă este şi “manager”. Puric conduce Compania de Teatru care-i poartă numele şi are în “subordine” nu mai puţin de 80 de oameni pe care-i conduce într-un mod cât se poate de original. “Managerul” Puric are o viziune original despre criză, despre gestionarea ei, despre management şi despre relaţia dintre şef şi subordonat.

Ghilimelele pe care le-am pus mai sus nu sunt întâmplătoare. Puric nu s-a considerat niciodată un manager şi nu poate gândi în termeni de corporaţie. Astfel că, deşi are o echipă considerabilă sub el, lui Puric îi lipseşte scaunul de manager, “biroul” său fiind întotdeauna teatrul.

“Trăim în altă galaxie economică”

Dan Puric consideră că lumea a trecut de la modelul bazat pe cerere şi ofertă la cel în care predomină consumul, care a devenit artificial.



“E ca la băuturile răcoritoare: bei şi după 10 minute iar bei. Pe urmă devii obez, te duci la nutriţionist şi apoi la fitness. E un lanţ”, spune Puric.


În ceea ce priveşte cauza crizei, Dan Puric este de părere că tot acest fenomen economic este produs în “laborator”, deliberată şi gândită cu premeditare, făcută special pentru înrobire: “iobagi prin leasing”.



“Mai bine sărac şi sigur pe tine decât împrumutat şi rob”, spune Puric, care explică faptul că românul a vrut să aibă şi el o maşină şi o casă. “Dar cu ce preţ?”




Criza din România, este de părere el, are o particularitate care rezidă din incapacitatea celor care s-au aflat la conducere ani de-a rândul şi care au gestionat greşit resursele ţării.

“80% din ce avem pe noi importăm. Avem capacitate să ne hrănim de 3 ori şi noi importăm alimente”.

Toate aceste împrumuturi ne înrobesc




În ceea ce priveşte împrumutul de la FMI, viziunea lui Puric este una clară şi care a mai fost împărtăşită şi de alte voci cu rezonanţă: „Împrumutul va trebui plătit de copiii noştri, dacă vor avea bani. Dacă nu, vor deveni sclavi. E totul foarte bine calculat. Din această cauză se folosesc guverne-marionetă. România putea fi Elveţia în 3 ani de zile, dar nu s-a vrut.”
Articol preluat de aici


Liliana

duminică, 28 martie 2010

"Chemarea păsării de-acasă" un spectacol în premieră semnat Tudor Gheorghe

"Chemarea păsării de-acasă" un spectacol în premieră semnat Tudor Gheorghe.
Tudor Gheorghe prezintă o nouă premieră - spectacolul "Chemarea păsării de-acasă" bazat pe operele poetului şi prozatorului Mircea Micu

Concertul va fi prezentat printr-un turneu în 25 de oraşe din ţară, între 19 aprilie şi 2 iunie, iar la Bucureşti reprezentaţia va avea loc pe data de 14 mai, la Sala Palatului.

Bilete vor fi puse în vânzare începând cu data de 23 martie, în reţeaua Vreau Bilet (Unirea Shopping Center, Carrefour Feeria - Băneasa Shopping City), Pasajul Universităţii - agenţia Trident Touring, la Sala Palatului şi online pe www.vreaubilet.ro.

Printre spectacolele artistului Tudor Gheorghe, care semnează peste 20 de albume, se numără "În căutarea dorului pierdut", "Mie-mi pasă", suita "Anotimpurile poeziei româneşti", "Calvarul unei inime pribegi", "Parfumul nebunelor dorinţi" şi "Mahalaua... mon amour". În 2008, a apărut în musical-ul "Omul din La Mancha", o coproducţie a Teatrului Naţional şi a Teatrului Liric "Elena Teodorini" din Craiova.


Tudor Gheorghe
"Chemarea păsării de-acasă"
Bucureşti - 14 mai
Constanta- 31 mai
Turneu în ţară - de pe 19 aprilie până pe 2 iunie






Primăvara

Din somnul orb de noapte-ntunecoasă
De unde-au stat departe de frumos
Se reîntorc livezile acasă
În rochii înflorite pînă jos

E primăvară, iarăşi primăvară!
Pe fiecare margini de făgaş
Îşi scot strămoşii degetele-afară,
De ghiocei, de crini, de toporaşi

Se simte iarăşi mirosul cîmpiei
Din nou aruncă soarele pojar
La cîntecul înalt al ciocîrliei
Ies roadele cu capetele-afar\'

Aruncă ziua peste tot cu vrăbii
În codri cucii iară-au năvălit
Se bat cu gîtul păsările-n săbii
Şi glasurile-şi dau la ascuţit.

(Virgil Carianopol)



Cu drag,
Liliana

sâmbătă, 27 martie 2010

Sambata lui Lazar, sambata mosilor nostri


"Isi scot stramosii degetele afara, de ghiocei, de crini, de toporasi..."(Tudor Gheorghe)

Invierea Mantuitorului este garanţie a învierii tuturor, Biserica nu vede în moarte sfârşitul existenţei omului. De aceea, cei care au murit şi nu mai sunt printre noi, nu sunt uitaţi, nu sunt „în nefiinţă”, ei sunt pomeniţi în Biserică, iar sâmbăta, în mod deosebit, se săvârşesc slujbe speciale, prin care Dumnezeu este rugat să le dăruiască iertarea păcatelor din timpul vietii şi să fie rânduiţi întru fericirea cea veşnică.

„Ne rugăm lui Dumnezeu să-i pomenească pe cei pe care noi îi pomenim şi facem aceasta tocmai pentru că îi iubim. Rugându-ne pentru ei, ne întâlnim cu ei în Hristos, Care este dragoste şi Care, pentru că este dragoste, înfrânge moartea, care este ultima biruinţă asupra înstrăinării şi lipsei de dragoste. În Hristos nu este diferenţă între cei vii şi cei morţi. El este Viaţa şi această Viaţă este lumina omului. Iubindu-L pe Hristos, îi iubim pe cei ce sunt în El; iubind pe cei ce sunt în El, Îl iubim pe Hristos: aceasta este legea Bisericii şi motivaţia pentru care se săvârşesc rugăciuni pentru cei adormiţi.“ (pr.prof. Alexander Schmemann în cartea „Postul cel Mare“).



Cu drag,
Liliana

vineri, 26 martie 2010

Proces devastator de distrugere a familiei (2)



Interviu cu Părintele Nicolae TĂNASE de la Parohia Valea Plopului, Presedintele Pro-vita

- Observăm împreună că tinerii de astăzi nu mai acceptă căsătoria la vârsta de 20 de ani, la 25 de ani, ci prelungesc nepermis de mult termenul pentru întemeierea unei familii. În acest timp, trăiesc în păcat, iar pe la 35-40 de ani se gândesc să se mărite sau să se însoare. Atunci însă nu mai pot concepe prunci.

- Cum să nu rezolvi problema aceasta uşor când umblă asociaţiile străine cu prezervative gratis, cu pilule anticoncepţionale, şi poţi trăi fără soacră? Înainte vreme prelungirea perioadei de divorţ, tergiversarea aspectelor civile conduceau la evitarea divorţului, aveau loc dese împăcări. Acum, însă, un divorţ poate fi pronunţat în aceeaşi zi în care depui cererea. Unii merg dimineaţa la tribunal şi după amiază sunt divorţaţi. Asta înseamnă că statul stimulează, facilitează divorţul. Şi dacă facilitează divorţul înseamnă că statul e criminal asupra familiei. E vorba aici de sistemul care distruge unitatea familiei. Şi când chiuretează în serie înseamnă că statul e un criminal în serie. Când dai legi peste legi care favorizează libertinajul, când te lupţi din răsputeri să legalizezi homosexualitatea, prostituţia, incestul, rezultă că eşti stat criminal. Asta nu înseamnă că suntem împotriva statului în general, dar ne ridicăm împotriva sistemului care loveşte baza existenţei noastre ca Biserică Ortodoxă, a existenţei noastre ca neam.

- De ce a ajuns statul să fie criminal?

- Totuşi statul lucrează prin instituţiile lui, iar instituţiile funcţionează cu oameni. Aici e problema, sunt acolo persoane care admiră valorile creştine ca pe nişte piese de muzeu, istorizate. Or’, noi ştim că Biserica nu se învecheşte, iar valorile creştine sunt perene, ba chiar unele, cum este iubirea aproapelui, iubirea de Dumnezeu şi altele, sunt veşnice. Ba chiar a apărut acum expresia înnoirea Bisericii, în realitate nu există înnoirea Bisericii, ci poate a vieţii bisericeşti. În ce priveşte faptul că statul este criminal, nu ştiu de ce e aşa, dar văd ce face, văd că este criminal prin faptele lui. Aici mai apare o problemă. Cel care face avort este botezat? Este. Biserica îl ia la bani mărunţi, de ce omori, domnule? Nu. Cine trebuie să-l ia la întrebări, patriarhul sau episcopul? Nu, preotul lui din parohie trebuie să facă asta, pentru că el îi botează, el îi face sfeştanii, el îi înmormântează tatăl, el îl cunună. În mod concret, Biserica nu luptă împotriva fenomenelor criminale din societate. De ce nu luptă împotriva lor? Pentru că le agreează. Cum? Iată, sponsorii pentru diverse lucrări nu vor fi niciodată apostrofaţi pentru manifestări de tipul celor evocate de noi. O singură mănăstire am întâlnit care nu ia bani de la sponsorii necununaţi, care nu-şi plătesc angajaţii, care fac comerţ cu tutun şi alcool. Am rămas uimit că o mănăstire are criterii creştineşti prin care îşi alege sponsorii. Şi noi, la Provita pentru copiii abandonaţi, am primit bani necontrolaţi. Am întrebat de unde vin banii pe care îi donează, dar nu am verificat dacă este adevărat ce ne-au răspuns. Părintele Arsenie Papacioc are o idee foarte valoroasă când spune că raportul dintre dreptate şi iubire este 2/8. Cu dreptatea câştigi doi şi pierzi opt. Cu iubirea pierzi doi şi câştigi opt. Este extrem de interesant raportul acesta. De ţinut cont că şi sponsorii aceştia sunt botezaţi, şi ei au familie, neveste, copii, şi pentru ei s-a răstignit Hristos. Uite, în acest sens, cu ajutorul Fundaţiei Sfinţii Martiri Brâncoveni din Constanţa am făcut rost de un pomelnic al ginecologilor din România care fac avorturi. Sunt doar vreo 28 de medici care nu fac avorturi, iar cei care fac sunt cu sutele şi cu miile. Îi pomenim pe toţi, dar nu pe toţi la Proscomidie, să-i lumineze Dumnezeu să nu mai omoare în serie. Pentru un criminal în serie se ridică toată poliţia dintr-o ţară pe urmele lui, ca să-l prindă, să-l oprească. În clinicile ginecologice se produc crime în serie, fără să se sesizeze nimeni pentru asta.

- Noncombativitatea preoţilor în parohii poate fi o complicitate, o formă de indiferenţă, dar nu constituie o cauză a proliferării avorturilor, a divorţurilor, a căderii generale a societăţii în păcat. Răul vine din altă parte, are rădăcinile înfipte în organismul social. După opinia mea, lupta dusă de statele moderne împotriva populaţiilor este antihristică, pentru că vizează împărăţia lui Dumnezeu care se constituie cu oameni botezaţi în Hristos.

- Toate imperiile au căzut când au lovit maternitatea. Vă spun un lucru care m-a contrariat foarte tare. Persoanele care sunt demnitari, ocârmuitori în mari instituţii ale statului, la serviciu fac toate mizeriile astea de care vorbim, iar în particular merg la biserică, donează bani la mânăstiri, se închină prin pelerinaje şi altele asemenea. Este o duplicitate care derutează multă lume. În creştinismul primar lucrurile erau foarte precise: ori credeai, ori nu credeai. Dacă erai credincios, te omorau, dacă nu credeai, n-aveai probleme. La ora actuală, e voie să crezi, să mergi la biserică, să faci de toate, dar nu este voie să afectezi libertatea celuilalt. Care libertate? Libertinajul, libertinismul, nebunia păcatelor de moarte. Eu am pronunţat la televiziune cuvântul curvar. O doamnă psiholog m-a întrebat: „Părinte, în ce eră trăiţi dumneavoastră de vă pronunţaţi aşa?” „Dar cum să mă pronunţ?”, am întrebat eu, că vocabula asta este în dicţionar. A zis: „Relaţii sexuale”. Păi, relaţii sexuale au lăcustele. Oamenii, ori sunt cununaţi, ori sunt necununaţi. Cei cununaţi la biserică formează o familie, dacă nu, sunt doi care curvesc.

- Se leagă de astfel de noţiuni ca să deturneze discuţia de la fondul ei moral şi creştinesc. Aşa zisul război al cuvintelor vizează, de fapt, realităţi mult mai adânci. Unele state, cum sunt SUA şi Anglia, au dat legi prin care scot din limbajul copiilor cuvintele mamă şi tată, urmărind ca statul să fie acela care joacă rolurile respective. Dicţionarele Oxford, noile ediţii, nu mai cuprind cuvintele mamă şi tată. În condiţiile acestea mai putem vorbi de familie?

- Atunci vorbim despre cuplu. Soluţia e la fiecare dintre noi. Trebuie să începem noi, cu mic cu mare, mai învăţat, mai neînvăţat, să menţinem familia. Dacă s-ar scula din morminte înaintaşii, ne-ar da palme, ne-ar mustra rău de tot pentru ce am făcut cu moştenirea lăsată de ei. Ne vor întreba: „Voi ce mai lăsaţi în urmă?” Să ne întrebăm singuri, oare ce lăsăm în urma noastră? Mai avem ce lăsa? Suntem în stare să mai lăsăm ceva?
- În toată lumea actuală se manifestă acut fenomenul de luare în posesie a copiilor de către stat, mai ales în privinţa educaţiei. Părinţii care se opun, de pildă, educaţiei sexuale la copiii mici, de 6 ani, sunt amendaţi sau băgaţi la închisoare. Se întinde şi la noi această molimă. De ce nu reacţionăm în nici un fel?

- La 1758, Sfântul Cosma Etolianul zicea un lucru care, atunci când l-am citit în traducere, mi-a provocat mare mirare, nu mi-a venit să-l cred. Cu două sute de ani înainte de apariţia televiziunii, Părintele acesta spunea că va veni vremea când dracul ne va vorbi dintr-o cutie vorbitoare pe care creştinii o vor aşeza în locul icoanelor. Mărturisesc că am văzut textul original în care face această previziune. Televizorul în sine n-ar fi un lucru rău, dar nu are cum să nu fie rău, pentru că, întâi de toate, îmi ocupă timpul de mântuire. În al doilea rând, informaţia pe care o vehiculează este numai despre moarte, accidente, violenţe, tâlhării, derapaje adulterine sau incestuoase, despre „personalităţi” cu viaţă complet imorală, ei bine, un astfel de conţinut mă convinge că televizorul este un lucru rău, se vede clar ce vrea sa facă din mine. În cazul acesta, trebuie să meditez şi apoi să trec la acţiune, îmi tai cablul şi zic la revedere informaţiei de acest fel. Pentru că pot urmări la televizor şi lucruri serioase, chiar bisericeşti, dar cum fac să separ răul de bine?! E o problemă. Omul nu poate cu uşurinţă să aleagă binele de rău. Trăim vremuri de gravă amestecare, de confuzii ale valorilor şi reperelor. Cine are urechi de auzit, să audă, cine are ochi de văzut, să vadă! Din mila lui Dumnezeu, fiecare e zdravăn la cap, e integru fizic şi psihic, fiecare poate analiza şi alege soluţia cea mai potrivită pentru el.

- Credeţi că putem să ne revenim?

- Acum un an nu credeam, dar m-a încurajat protestul tăcut al românilor împotriva vaccinării cu Gardasil. Au tăcut şi s-au opus. Asta înseamnă că sunt lucruri care se pot organiza, inclusiv în privinţa salvării familiei de la pieire. Numai că orice s-ar organiza, trebuie să aibă acoperire în istoria Bisericii. Orice facem trebuie să avem acoperire în istoria Bisericii, să se fi întâmplat ceva semănător. De aceea suntem urmaşii sinoadelor ecumenice ale Sfinţilor Părinţi, experienţei Bisericii, trăirii pustnicilor, ca să ne folosim întocmai de învăţătura care ni s-a transmis. De exemplu, Sfântul Ioan Gură de Aur a fost caterisit şi, la Constantinopol, n-a mai slujit public. În pustiul în care a fost exilat a slujit şi a făcut-o cu atâta convingere, încât atunci când i-a picat un păianjen otrăvitor în potirul cu Sfânta Împărtăşanie, el a consumat tot conţinutul potirului fără să păţească nimic. Ori, la ora actuală, dacă cineva este oprit să slujească, el totuşi slujeşte. Îşi face cabinet particular şi creştinii, ca o turmă năucă, năvălesc acolo. Lucrul acesta nu e cu acoperire în istoria Bisericii. Trăim o criză foarte profundă, nu aceasta financiară de care se face atâta caz, ci o criză de autoritate, de canonicitate, constând în felul în care ne raportăm credincioşii la preoţi, preoţii la credincioşi, preoţii la episcopi, episcopii la preoţi. Ea trebuie depăşită, pentru că nu putem birui fiecare separat. Ci toţi împreună cu Hristos.

De la http://credinta-ortodoxa.ro/


flower bar Pictures, Images and Photos

Cu drag,
Liliana

miercuri, 24 martie 2010

Conferinte la Tomis- Maica Ecaterina Fermo



SCOALA BRANCOVENEASCA din Constanta va invita la conferinta:
"Calea spre Lumina în Secolul Intunericului "

cu Maica Ecaterina Fermo
lansarea volumului „La limita sfinteniei”

invitat: Mugur Vasiliu "Despre Sfintenie si Banditism"
redactor revista AXA

Conferinta va avea loc Joi 25 Martie 2010, ora 19 (7 p.m.)
CURTEA BRANCOVENEASCA - str. Vasile Lupu 43 / Capitol

intrarea libera

http://www.curteabrancoveneasca.ro/


Cu drag, Liliana



Proces devastator de distrugere a familiei (1)


Interviu cu Părintele Nicolae TĂNASE de la Parohia Valea Plopului, Presedinte PRO-VITA

- Vă ocupaţi cu râvnă, cu toată energia de mult timp de problemele familiei şi ale copiilor din România, probleme pe care le cunoaşteţi mai bine ca oricare altul. Cum vedeţi în aceşti ani din urmă starea familiei româneşti? Mai are ea temelie trainică?


- Din păcate, anul 2009 nu se identifică cu anii trecuţi şi cu anii mai dinainte. Din fericire, Biserica rămâne în principiile şi rânduielile ei neschimbate. Infailibilitatea Bisericii, capacitatea ei de a lucra fără greşeală, fiindcă îl are în capul ei pe Hristos, poate da nădejdea ca familia să revină în matca obişnuită. Asta înseamnă curgerea firească a vieţii în Taina cununiei şi, în casă, realizarea dezideratelor de creştere şi educare a copiilor.


- O familie tradiţională este formată din tată, mamă, copii, dar şi bunici, şi bătrâni. Care mai este acum relaţia mamă-tată şi copii şi apoi a acestora cu bătrânii, cu bunicii?

- Depinde dacă aceste trei categorii de vârste au procedat la izolare sau nu. Câtă vreme copiii nu mai petrec viaţa lor cu părinţii, pentru că părinţii şi-au izolat copiii prin televizor, prin internet, prin toate nebuniile moderne, câtă vreme părinţii nu mai au legături cu părinţii lor, respectiv bunicii copiilor, pentru că ei sunt persoane post-moderne iar ceilalţi sunt expiraţi, retrograzi, stăpâneşte ruptura. Aceasta e aşa de puternică, încât e greu să speri în refacere fără credinţă, spovedanie, rugăciune, pocăinţă.


- Aţi vorbit de relaţiile sufleteşti, le-aş zice duhovniceşti. Mai există însă o relaţie familială complet distrusă încă din anii de după revoluţia franceză de la 1789, mai ales în secolul al XIX-lea: rolul protector al familiei tradiţionale faţă de copii şi faţă de bătrâni a fost preluat de către stat. Acum statele moderne îşi asumă rolul de pater pentru copii, chiar preluându-i de la părinţi. Iar pe bătrâni i-au rupt de familia lor prin pensii, cărora înainte de anul 1850 nici nu li se cunoştea numele. Prin aceasta, cele trei vârste, cum le-aţi numit Sfinţia Voastră, sunt complet rupte unele de altele, structura familiei fiind pulverizată.

- Occidentul cunoaşte de mult aspecte mult mai grave ale acestor realităţi, chiar dacă au creat aziluri superdotate pentru bătrâni, din care lipseşte cu desăvârşire căldura dragostei familiei. Asta au făcut în primul rând. Au distrus dragostea dintre oameni, în primul rând a celor de acelaşi sânge. În primul rând copiii au nevoie de bunici. Acum nu duc lipsă gravă de părinţi, dar şi de bunici. Copiii pe care îi ocroteşte parohia noastră, în cadrul serviciului social care funcţionează după noul Statut al Bisericii, duc lipsă sufletească de părinţi, pe care încercăm să-i înlocuim, şi încă mai mare lipsă de bunici. Bunicii nu pot fi nici neglijaţi, nici înlocuiţi. Ei au rolul lor, dat de Dumnezeu, în educarea şi formarea copiilor. E bine ca statul să nu preia cu forţa rolul acesta, ci trebuie să protejeze familia. A proteja e una şi a înlocui rolul părinţilor este alta.


- În comunism, prin distrugerea proprietăţii private şi pauperizarea întregii populaţii au fost spulberate posibilităţile de protecţie a persoanei prin familie, nu a mai rămas nimic nici pentru urmaşi, nici pentru înaintaşi. Tot omul a ajuns la mâna statului, marele proprietar. Astfel s-au creat condiţiile ca, în aceşti ani postdecembrişti, să se poate distruge familia mai uşor în România.


- La ce ar trebui să ne aşteptăm? De ce trebuie să avem aşa mari pretenţii la aceste lucruri care nu au nimic comun cu Hristos? Greşelile mari apar în relaţia Biserică şi stat, Biserica în stat, Biserică naţională… Biserica nu e din lumea asta. În nici într-un caz nu poate să vină statul să facă reguli Bisericii. Biserica are regulile ei de care statul nu ţine cont şi nici nu-i convin. Dacă statul ar fi creştin, atunci duminica nu s-ar lucra, cârciumile nu s-ar deschide, în post mâncarea ar fi adecvată şi nu s-ar vinde cărnuri în magazine. Or, statul nu face aceasta şi noi ne supunem unui astfel de stat care, mai înainte, făcea şi multe alte rele: prigonea, omora, îi arunca pe creştini la fiare, îi extermina în lagăre şi temniţe înfiorătoare. Ce pretenţii să avem de la un astfel de stat? Măcar atâta de ar face, să nu se mai laude că ajută şi face bine cetăţenilor, când de fapt strică. Asta nu înseamnă că suntem împotriva statului, ci doar criticăm nişte aspecte care sunt vizibile pentru toată lumea.


- Este de plâns, la ora actuală, procentul de formare a familiilor tinere în România în comparaţie cu procentul desfacerii căsătoriilor. Am văzut prin ziare titluri deşănţate, de felul „România divorţată”, aşa de mare este numărul divorţurilor, semn clar al unui proces devastator de distrugere a familiilor. Ce ziceţi, este întâmplător acest fenomen?

- Nu. Lucrurile sunt scăpate din mână de către oamenii cu responsabilităţi spirituale. Adică noi, preoţii, noi, creştinii ortodocşi cu pretenţii de trăire a credinţei, noi, intelectualii cu pretenţii de cunoaştere. Eu sunt mirat că atunci când cineva se sinucide, aruncându-se de la etaj, nu este întrebat preotul din parohia respectivă, dacă îl cunoaşte pe sinucigaş, dacă venea la spovedanie, ce probleme avea persoana respectivă, boli psihice, ai discutat cu părinţii, ce cauze au provocat tragedia? Dar lucrul acesta nu se întâmplă. Ceea ce înseamnă că noi nu avem o preocupare pentru problemele oamenilor din parohie. De aceea ne facem vinovaţi, deoarece Biserica ar trebui să lucreze continuu soborniceşte, adică să ne doară durerea celuilalt, împreună să ne sfătuim, împreună să lucrăm contra răului. Nu contra unor instituţii sau persoane, ci contra avorturilor, a divorţurilor, a împilărilor, a sinuciderilor, a patimilor, a ispitirilor grave, a certurilor, abandonurilor etc., etc.


- Care sunt principalele cauze ale disoluţiei familiei în aceste vremuri?


- Este lupta răului. Întrebarea poate fi pusă şi altfel: de ce noi cedăm la aceste atacuri? Este vorba de noi, preoţii, credincioşii, Biserica. De ce Biserica vie cedează la aceste asalturi ale răului? De ce am ajuns în aşa hal şi ne supunem fără împotrivire răutăţilor veacului? Nu e semnificativ de ce ne atacă altul, aşa e rostul lui, ispita diavolului, să ne lovească. De fapt, cauzele sunt la noi: slăbirea credinţei, pierderea iubirii, acceptarea modelor de viaţă moderne, primirea cu uşurinţă a mentalităţilor păcătoase. Răul, pe acest teren slab duhovniceşte şi moraliceşte, se propagă, intră, se sălăşluieşte înăuntrul omului şi apoi explodează în faptele lui. Iar noi observăm ravagiile din societate.


- Nu reacţionăm din cauza slăbiciunilor noastre. Totuşi există o acţiune susţinută prin legi pentru promovarea concubinajului, a libertinismului sexual, a desfrânărilor, a avorturilor, a plăcerilor consumiste, a prostituţiei, a homosexualităţii, precum şi de modificare a conţinutului educaţiei din şcoală în sensul dezvoltării premature a acestor patimi.


- Cazul fetiţei de 11 ani de la Iaşi care, cum ştiţi din mass media, a rămas gravidă în urma unui viol, nu e singular, dar este simptomatic. Cunosc şi fetiţe de 10 ani care au rămas gravide, au născut şi sunt bine acum. A fost dusă în Anglia să facă avort şi s-a sa mediatizat peste măsură pentru ca să existe motive pentru aprobarea legală a avorturilor la perioade mai mari pentru fetiţe de până în 15 ani. Duşmanii vieţii au avut un interes, de au făcut atâta vâlvă. Englezii pe al nostru l-au chiuretat, iar o fetiţă de 15 ani de la ei a fost lăsată să nască un prunc sănătos. Au profitat de prostia noastră şi pe al nostru l-au lichidat. Vedeţi ce luptă este împotriva vieţii? Ce luptă este împotriva neamului? Brâncoveanu de aceea a fost arestat şi ucis de turci, pentru că a înmulţit neamul românesc, a susţinut cu măsuri sociale creşterea demografiei, lucru neplăcut pentru duşmani. Asupreala asta socială care funcţionează la noi de mai mult timp provoacă mari daune neamului sub aspect demografic. Sigur că apare ideea nocivă, „cu ce să cresc copilul acesta?”, şi îl avortează. Alţii îi lasă pe copii acasă şi se duc prin străinătate după căpătuială, acolo uită de familie şi praful se alege. Alţii trimit bani mulţi şi copilul de acasă se destrăbălează cu ei. Dandanale, ba chiar tragedii. Împotriva acestor răutăţi trebuie să luptăm. Şi nu singuri, ci cu Dumnezeu alături de noi.


De la http://credinta-ortodoxa.ro/


Cu drag, Liliana

flower bar Pictures, Images and Photos

luni, 22 martie 2010

sâmbătă, 20 martie 2010

Bulgaria interzice culturile modificate genetic



N-am fost pana acum la bulgari sa fac piata , dar am prietene care merg acolo regulat si sunt foarte multumite si de preturi dar si de produse. In schimb de ceva vreme gasesc pe piata romaneasca multe produse bulgaresti fara aditivi si E-uri, de la branza, conserve de tot felul. Pana sa apara produsele acestea citeam pe toate etichetele sa pot fugi de chimicale si sa cumpar produse de la romanii nostri. In cazul in care guvernantii nostri isi otravesc proprii fii aproband fungicide neexperimentate nicaieri altundeva in lume, voi fi nevoita, cu durere in suflet , sa nu mai manac legume si cereale de la noi. Cel putin pentru o vreme piata bulgareasca va fi o optiune.


Articolul de mai jos este preluat de la Claudiu Tarziu

Bulgaria interzice culturile modificate genetic
Bulgarii ne-o iau din nou înainte. Măcar de i-am urma în acţiunile bune. Dar or fi guvernanţii noştri atenţi la vecini, sau au ochii lipiţi numai de Bruxelles?
Parlamentul Bulgariei a adoptat modificari la Legea care reglementeaza Organismele Modificate Genetic (OMG) care nu vor mai permite cultivarea de plante modificate genetic in tara lor.
Dupa numeroase zile de dezbateri, Parlamentul Bulgariei a votat cele mai puternice amendamente care, desi nu includ in mod specific interzicerea culturilor OMG, fac practic imposibila cultivarea acestora de catre fermieri in scop comercial sau in campuri de testare. Astfel, Bulgaria a devenit prima tara din Europa care are o lege atat de riguroasa pentru toate tipurile de culturi modificate genetic.
Partidul aflat la guvernare, GERB, a eliminat din agenda propunerea instituirii pentru o perioada de cinci ani a unui moratoriu asupra culturilor modificate genetic, deoarece a considerat ca nu este necesar. Argumentul său a fost ca amendamentele propuse de parlamentarul de dreapta Lachezar Toshev duc la imposibilitatea fermierilor de a cultiva OMG.
Indelung dezbatutele articole 79 si 80 din propunerea legislativa de modificare a Legii OMG au fost in final adoptate joi, 18 martie: prin aceste articole se interzice cultivarea plantelor modificate genetic in perimetrul zonelor protejate legal instituite prin Legea Ariilor Protejate precum si in zonele protejate care fac parte din Zona Ecologica Nationala reglementate prin Legea Biodiversitatii.
Mai mult decat atat, culturile modificate genetic nu vor fi permise pe o zona de 30 de km in jurul ariilor protejate, pe o zona de 10 km din jurul stupilor de albine si pe o zona de 7 km din jurul culturilor certificate ecologic – toate acestea ducand la o interdictie totala in intreaga tara de a cultiva plante modificate genetic.
“Ecologistii nu trebuie sa isi faca griji, sunt complet multumit, pentru ca legea este mai stricta, consolidand si protejand productia noastra traditionala si biodiversitatea”, a concluzionat Toshev (R) dupa votul din Parlamentul Bulgariei.
De la inceputul dezbaterilor din Parlament, in Bulgaria au existat numeroase proteste desfasurate de ecologisti. La randul lor protestele au contribuit la decizia finala de a sprijini consolidarea deplina a legii.


Liliana

vineri, 19 martie 2010

Eu sărbătoresc Ziua Femeii Creştine

Articol preluat de la Natalia:
Ziua Femeii Creştine = Duminica Femeilor Mironosiţe
Ziua Mamei Creştine = Bunavestire

De ce ar trebui să sărbătorim Ziua Femeii Creştine, şi nu 8 martie?

Mai întâi, Biserica Ortodoxă a stabilit că sărbătoarea femeilor creştine se face în Duminica mironosiţelor. Femeile creştine sunt mironosiţe, nu în sensul peiorativ pe care îl atribuim astăzi cuvântului (prin falsa evlavie, prin ţinuta exterioară ori prin gesturi liturgice exagerate), ci prin slujirea şi dragostea pe care trebuie să le mărturisească faţă de Creatorul şi Mântuitorul lor. Aşa cum femeile mironosiţe L-au urmat şi L-au slujit pe Hristos în perioada activităţii Sale mesianice, până la moarte şi după Înviere, la fel şi femeile creştine îşi regăsesc menirea adevărată în Biserică, prin slujirea lui Hristos şi a familiilor lor. Nu există pentru femeile creştine o sărbătoare şi o bucurie mai mare decât bucuria pascală ce decurge din această slujire.

În al doilea rând, paradigma femeii creştine este Prea Sfânta Născătoare de Dumnezeu, care este în acelaşi timp Fecioară şi Maică. Deci, le ocroteşte şi pe tinerele creştine, dar şi pe mamele creştine. Toate sărbătorile Maicii Domnului reprezintă prilejuri de cinstire şi de dragoste pe care femeile le manifestă faţă de modelul lor feminin. Chiar dacă în tradiţia populară, de sărbătorile Maicii Domnului sunt serbate doar femeile care poartă numele Maria, din punct de vedere teologic şi spiritual Maica Domnului - numită "Eva cea nouă" sau "Maica vieţii noastre" - este sărbătorită de fiecare creştin în parte.

De ziua internaţională a femeii nu se pomenesc nici sfinţenia, nici virtuţile femeii creştine, ci se serbează umanismul descreştinat al zilelor noastre prin educaţia modernă, idolatrizarea omului, divertisment, petreceri, consumism şi erotism. Astfel, se încalcă şi rânduiala Postului Mare. Cu alte cuvinte, în centrul zilei de 8 martie este serbată vechea Evă, cea ruptă şi opusă lui Hristos.

Alte motivaţii găsiţi aici:
Spune-mi ce sărbătoreşti, ca să-ţi spun cine eşti
Trebuie să sărbătorim 8 martie?


Dacă doriţi să spuneţi şi altora despre toate acestea, puteţi pune în bara blogului dvs. imaginea de mai sus, cu link către această postare:
http://slujireapreotesei.blogspot.com/2010/03/eu-sarbatoresc-ziua-femeii-crestine.html



Cu drag, Liliana

Sa citim copiilor

Ieri am cumparat copiilor o carte pe care pusesem ochii de multisor, de cate ori am vrut sa o cumpar interveneau alte urgente, plus ca mai avem multe carti cumparate si partial citite si de ei dar si de mine . Aseara insa inainte de odihna am citit copiilor cateva istorisiri minunate si sufletul nu se mai satura citind, ne impartaseam de mangaieri si bucurii citind vieti si fapte ale sfintilor traitori in Domnul.


"Cu totii ne dorim ca fiii si fiicele noastre sa dobandeasca binele sufletesc si trupesc. Pentru a-i invata pe copiii nostri calea vietuirii curate, adesea nu sunt suficiente metodele pedagogice laice. Din multimea cartilor de suflet folositoare au fost culese aceste cuvinte ale Sfintilor Parinti si indreptate pentru a fi pe intelesul copiilor. Proloagele si Vietile sfintilor devin un izvor nesecat pentru parinti si profesori, dar si un instrument accesibil copiilor nostri."(autorii- Prof. Anamaria Rus si Prof. Cosmina Tamas )

Cartea poate fi comandata si pe internet
aici

Cu drag, Liliana

flower bar Pictures, Images and Photos

joi, 18 martie 2010

Parintele Nicolae Tanase - Familia: o mica biserica


Conferinta tinuta la Facultatea de Teologie Ortodoxa din Bucuresti pe data de 16.03.2010 de Parintele Nicolae Tanase de la Valea Plopului se poate vedea aici






Liliana

Inregistrarea conferintei “DICTATURA PSEUDO-STIINTEI”, Prof. Ioan Vladuca

Inregistrarea conferintei “DICTATURA PSEUDO-STIINTEI” din 9 martie 2010 cu profesorul IOAN VLADUCA de la Suceava, se poate vedea pe http://www.orthodoxtube.com/

Alte informatii aici


Liliana

marți, 16 martie 2010

Noi aparitii la Predania

Vă anunţăm două apariţii editoriale la editura Predania: al patrulea titlu din colecţia "Izvoarele Orthodoxiei", care şi-a propus să reediteze traducerile patristice al Şcolii Nemţene, Sfântul Isaac Sirul - "Cuvinte şi învăţături" şi primul volum din colecţia de sinaxe ale Arhimandritului Epifanie Theodoropulos - "Toată viaţa noastră lui Hristos Dumnezeu să o dăm."


Sfântul Isaac Sirul -
Cuvinte şi învăţături

Scrise în limba siriacă, spre sfârşitul veacului al şaptelea, Cuvintele pentru nevoinţă ale Sfântului Isaac s'au alăturat învăţăturii Bisericii, socotindu-se unele de temelie, alături de celelalte lucrări ale Sfinţilor Părinţi. Ele l-au facut pe unul din marii duhovnici ai zilelor noastre, părintele Paisie Aghioritul, să exclame: "Scrierile Avvei Isaac Sirul valoreaza cat toata patristica!"

Traducerea românească de faţă, tipărită în 1819 la Mănăstirea Neamţ, se bazează îndeosebi pe versiunea grecească a Cuvintelor (apărută în 1770 la Leipzig), dar foloseşte şi o sumă de izvoare alternative (manuscrise athonite ellineşti şi probabil slavone) – încercând, astfel, să lămurească dificultăţile textului tipărit. Textul grecesc este tradus literal, cu riscul inerent al unor obscurităţi în plus, dar cu aceeaşi bogăţie a nuanţărilor şi frumuseţe a graiului ce sânt marca traducerilor nemţene.

Despre viaţa Sf. Isaac se ştiu încă foarte puţine lucruri. Din cercetări recente, aflăm că a dobândit de timpuriu o foarte bună cunoaştere a Scripturilor şi scrierilor patristice. Intra în monahism şi devine dascăl şi învăţător bisericesc. După ce este hirotonit episcop al Ninivei, se retrage la scurtă vreme, renunţând la arhierie şi continuând să vieţuiască ca pustnic în munţii Huzistanului. În cei din urmă ani ai vieţii se mută într’o mănăstire din vecinătate, unde şi trece la Domnul, la adânci bătrâneţi, în jurul anului 700.





Arhimandrit Epifanie Theodoropulos -
Toată viaţa noastră lui Hristos Dumnezeu să o dăm

Această carte reprezintă primul volum al culegerii de sinaxe ţinute de părintele Epifanie fiilor săi duhovniceşti din obştea mănăstirii Keharitomeni din Peloponnez. Cuvântul său este plin de nerv şi trece dincolo de mărginirile fireşti ale mijloacelor neînsufleţite de înregistrare – cuvânt trezvitor, cuvânt ziditor, aghiografic şi de pateric, cuvânt de înţelepciune şi plin de har, fără avânturi retorice şi tonalităţi impresionante. Cuvânt ce s’a vrut simplu şi neafectat, ca să fie înţeles şi de cei mai de jos dintre fraţi, pentru care Hristos a murit şi a inviat. Cartea de faţă doreşte să dăruiască acest cuvânt poporului lui Dumnezeu.
Părintele Epifanie a primit de sus harisma învăţăturii, cu multă teamă şi smerenie, "întru osteneală şi supărare, în privegheri de multe ori," pentru care, jertfind orice confort, s’a nevoit a o spori nu spre slava sa, ci a lui Dumnezeu Dăruitorul. Părintele Epifanie credea cu tărie că a luat dar şi pentru aceea slujea "înţelepţilor şi nepricepuţilor" ca unul ce "dator sânt." Acesta a fost, de altfel, şi gândul ce s’a nascut în noi când cugetam la cuvintele lui. Căci "Doctorul sufletelor noastre, Cuvântul, ne-a vindecat desăvârşit sufletul cel strâmbat de păcat, prin acest mic ajutor."

Arhimandritul Epifanie a fost unul din marii duhovnici şi canonişti ai Greciei din veacul al XX-lea. Ţinut la evlavie în Sfântul Munte şi întreaga ţară pentru înţelepciunea sa duhovnicească, era nelipsit de la fiecare adunare a Sfântului Sinod al Bisericii Elladei pentru cunoştinţele sale în privinţa Sfintelor Canoane al Bisericii. Încă din pruncie, de la cinci an, lua parte la slujbele din parohia sa, postind şi împărtăşindu-se asemenea unui om mare. În 1949 absolveşte cursurile Facultăţii de Theologie din Athena, iar în aceeaşi perioadă intră sub oblăduirea celui ce i-a rămas părinte duhovnicesc până la moarte – Părintele Filothei (Zervakos), stareţul mănăstirii Longovarda din Paros. În 1956 este hirotonit diacon, iar în 1961 ieromonah. A întemeiat în 1976 Sihăstria Preasfintei Născătoare-de-Dumnezeu "Keharitomeni" ("Cea plină de har") din Trizina, Peloponnez. În ultimii şapte ani din viaţă este operat de mai multe boli, printre care un cancer la stomac. Înainte-cunoscându-şi moartea, trece cu pace la Domnul în 1989



EDITURA PREDANIA

Liliana

luni, 15 martie 2010

Pianul

Întotdeauna mi-am dorit să cânt la un instrument dar nu am avut niciodată iniţiativa să fac ceva mai mult decât a-mi dori şi atât. Matei al meu a fost mai curajos. Acum cativa ani cand l-am intrebat daca ar vrea sa invete sa cante la pian, imediat a sarit bucuros. De atunci nu s-a mai desparit de el. Poate voi reusi zilele viitoare sa postez ceva cantat de el. Pana atunci, il puteti asculta pe pianistul si compozitorul Yiruma un sud-corean nascut in anul 1978, Matei il asculta destul de des... ii place foarte mult :)






Va doresc o saptamana linistita
, Liliana

duminică, 14 martie 2010

Un film bun : BELLA



Scurta descriere:
O vedeta internationala de fotbal este pe cale sa semneze un contract de cateva milioane de dolari in momentul in care o serie de evenimente nefericite ii distrug cariera. In acelasi timp, o chelnerita ce se chinuie sa supravietuiasca in New York descopera ceva socant in legatura cu prorpria persoana, ceva pentru care nu e absolut deloc pregatita.
Astfel cei doi descopera cum in doar cateva momente viata unui om poate fi intoarsa pe dos, insa in acelasi timp un simplu gest de bunavointa pentru a transforma o zi normala intr-o experienta de neuitat. Lucrand amandoi in acelasi restaurant, Jose si Nina se intalnesc si se indragostesc.
Cei doi ajung sa se vindece reciproc, Jose avand acum puterea sa-si confrunte trecutul sumbru iar Nina are in sfarsit o persoana iubita alaturi de ea, impreuna cei doi avand puterea sa infrunte viitorul.


Un film in care prietenia salveaza vieti.



Vizionare placuta!,


Liliana

vineri, 12 martie 2010

Imnele iubirii dumnezeiesti - Sfantul SIMEON NOUL TEOLOG


Sfântul Simeon Noul Teolog este unul dintre cei trei sfinţi cărora Biserica Ortodoxă le-a dat titlul de "Cuvântător-de-Dumnezeu" (alături de Sfântul Apostol Ioan şi Sfântul Grigorie al Nazianzului). Scrierile sale, care au avut o înrâurire însemnată asupra "controversei isihaste" din veacul al 14-lea, sunt adânc întipărite în tradiţia mistică a Bisericii Ortodoxe, având ca fir călăuzitor conceptul că "oamenii pot şi trebuie a-l cunoaşte nemijlocit pe Dumnezeu".

Născut în Galatia şi crescut la Constantinopole, Sfântul Simeon a intrat din tinereţe călugăr în Mănăstirea Studion, sub călăuzirea Cuviosului Simeon Evlaviosul. După aceasta, s-a nevoit în Mănăstirea Sfântului Mamas din Constantinopole, al cărei igumen a ajuns. Răbdând multe încercări şi necazuri în viaţa duhovnicească, a adormit în pace la 12 Martie 1022.


Asculta mai multe audio Diverse


Asculta mai multe audio Blog

miercuri, 10 martie 2010

Crez ortodox


Cred în Sfanta Treime.

Cred într-Unul Domn Iisus Hristos Care neschimbat, din milă şi iubire pentru noi, S-a întrupat spre a ne mângâia, a ne veni în ajutor şi a ne da simţul demnităţii şi nobleţei. Care pentru noi oamenii S-a urcat vitejeşte pe cruce deoarece n-a fost numai bun, blând şi smerit cu inima ci şi mai presus de orice, curajos. Care a mers către moarte nu numai ca un miel dus la junghiere, ci şi ca un leu hotărât să înfrunte chinul. Care n-a vrut să pătimească măreţ şi solemn, ci să fie batjocorit şi ocarât şi să rabde până la capăt agonia cea mai cumplită şi mai înjositoare din câte pot fi. Pentru ca astfel să asume cel mai caracteristic dintre elementele condiţiei omeneşti: suferinţa.

Care pe cei drepţi îi iubeşte şi de cei păcătoşi se îndură, însă celor netemători le poartă o trainică şi nedezminţită afecţiune, fie ei încărcaţi cu grele trecute poveri. Care nu uită că a fost şi El om pe pământ, unde Şi-a primit stigmatele şi a dobândit o silă anume faţă de turnători, funcţionari straşnici şi birocraţie.

Cred în Duhul Sfânt, care suflă unde şi când vrea, spre scandalul şi zăpăceala fariseilor, angeliştilor şi habotnicilor, care, ca şi Tatăl şi Fiul, vrea altceva decât numai forme, filosofic, dovezi istorice şi scripturale. Căruia îi este lehamite de ţapi şi viţei sub orice chip, pricepându-se a-i desluşi şi identifica în formele lor cele mai moderne şi mai neaşteptate. Carele nu grăieşte pilduitor, serafic şi preţios, Carele ne călăuzeşte modest şi sigur, după dreapta socotinţă şi nu apreciază în mod deosebit stilul voit onctuos, mâinile cucernic împreunate şi morala ostentativă.

Credinţa noastră, sunt convins, nu se confundă cu „înalta spiritualitate”, nu urmăreşte o cunoaştere ocultă, o igienă mintală ori constituirea unei prime de asigurare la Judeţul de Apoi şi este străină de unele intransigenţe naive ca de pildă: orice ar fi, eu nu mint (pe când monahul îmbunătăţit din Pateric minte pentru a salva, la nevoie, viaţa unui om). Şi nu se potriveşte cu o concepţie pur organizatorică a Bisericii – organizare juridică şi rece şi, până la urmă, inchizitorială: frunţi încruntate şi grumaji ţepeni; după cum nici cu hlizeala prostesc serafică ori neorânduiala şi neastâmpărul. Nu se lasă înfrântă şi convinsă de toate silniciile, durerile, nedreptăţile şi cruzimile lumii; crede în Dumnezeu adversativ: împotriva, în ciuda, în pofida lor, deşi ele, vai, există cu prisosinţă.

Mărturisesc un botez spre iertarea păcatelor şi dezrobirea de sub jugul prejudecăţilor, micimilor şi meschinăriei, spre adoptarea unor reacţii creştineşti în iureşul vieţii de toate zilele, faptelor şi evenimentelor ei.

Nu aştept ca Dumnezeu să ne rezolve treburile noastre lumeşti, a căror înţeleaptă chivernisire ne revine nouă ca fiinţe înzestrate de El cu minte raţională şi o inimă fierbinte. Nu dau treburilor acestora lumeşti mai multă însemnătate decât se cuvine, dar nici nu le dispreţuiesc deoarece ţin de creaţia divină. Iar viaţa, defaimându-i deşărtăciunile, o iau în serios, pentru că într-însa şi printr-însa ni se joacă soarta de veci.
Cred în Biserică şi în Sfintele Taine, mă aştept ca Biserica să nu se amestece unde nu-i sade bine a interveni şi să păstreze cu sfinţenie cele duhovniceşti spre întărirea noastră. Totodată, contradictoriu şi paradoxal, n-o vreau nici oarbă şi nepăsătoare la păsurile credincioşilor şi la complicaţiile existenţei.

Dau puţină importanţă filosofiei, argumentelor istorice, moralismului, estetismului şi erudiţiei, care toate nu-s de o fiinţă cu dreapta credinţă liberă, nemotivată, pascaliană. Nu-mi fac iluzii, i-am citit pe existenţialişti, dar nici nu văd totul numai în negru, ştiu că lumea e neunitară şi surprinzătoare, că totul – în bine ca şi în rău – se poate petrece în cuprinsul ei.

Mă rog fierbinte să fiu cucerit de Domnul Hristos şi slobozit din mrejele părelniciilor şi de frică, să mă port bine cu semenii, să mă învrednicesc de o ţinută nimerită unuia ce poate fi oricând numit prieten al Domnului şi să-mi fie nu numai faptele ci şi gândurile curate şi onorabile.

Cred în minuni (ca şi eroul lui Mircea Eliade în O fotografie veche de 14 ani) şi că Iisus Hristos cu instinct de vânător, se va milui de mine, deşi mă las atât de greu răpus de nesfârşita Lui iubire.

Aştept, mort de spaimă şi plin de nădejde, Judecata de Apoi, ştiu că nu ştiu nimic, n-am nici o dovadă, nici un argument şi nici o îndreptăţire şi singurul lucru pe care-l ştiu este că Domnul e Calea, Adevărul şi Viaţa. Aflat pe Golgota în vremea răstignirii sunt sigur că nu l-aş fi cerut Domnului să coboare de pe cruce spre a crede că e împărat. Ci, odată cu Dostoievski, cred că măcar de-ar fi adevărul altceva decât Hristos, eu tot voi rămâne, orice s-ar întâmpla, cu Hristos.

Mulţumesc puterilor cereşti că m-am învrednicit a crede, că mi s-a facut această neasemuită onoare şi din tot sufletul rostesc, strigând cu lacrimi ca la Marcu 9, 24: „Cred, Doamne! Ajută necredinţei mele”.

Slava lui DUMNEZEU pentru toate !!!


sursa aici

Cu bucuria dezvaluirii celor adevarate,

Liliana

Azi...


Cand intru intr-o banca parca intru intr-un templu. Toata lumea vorbeste incet, daca suna telefonul trebuie sa raspunzi imediat pentru ca ai senzatia ca deranjezi si vorbesti incet, evident, desi poate ai urgente, amani convorbirea, te abti din tusit sau mai grav din stranut, iti inghiti cuvintele, citesti toate afisele de pe toti peretii, si mai nou toata lumea este preocupata de un televizor mare care iti distrage atentia si te face sa nu simti ca stai de mai bine de 50 de minute.
Pentru ce toata aceasta atmosfera? Nu ca sa iei ceva ci, ca sa ti se ia, sa te reactualizezi in baza lor de date , cine mai esti? unde mai stai? ...cum o chema pe mama ta inainte de casatorie?...

Ce mi se pare mie cel mai trist este ca oamenii in astfel de locuri nu se privesc deloc in ochi, intr-un astfel de loc in care esti doar "un numar" simti cum te dezumanizezi, ca si in hipermarketuri, fiecare pentru el...

Deci ...azi am fost la templu...


Liliana

marți, 9 martie 2010

Conferinte la Tomis: DICTATURA PSEUDO-STIINTEI


SCOALA BRANCOVENEASCA din Constanta va invita la
Conferinte la Tomis: DICTATURA PSEUDO-STIINTEI

sustinuta de Ioan VLÃDUCÃ
biolog, matematician, teolog
profesor de apologeticã ortodoxã

Conferinta va avea loc Sambata 13 martie 2010, ora 15 (3p.m.)
CURTEA BRANCOVENEASCA - str. Vasile Lupu 43

Din cuprins :

  • Mituri promovate in stiinte: cosmogonia Big-Bang, generatia spontanã,
    evolutia speciilor, erele geologice, creierul fãrã suflet,
  • Genocidul prin vaccinare, Codex Alimentarius, iodarea sãrii, florurarea apei, drogurile legale, anticonceptionalele, medicamentele ucigase, ADHD Experimentele pe oameni,
  • Reducerea programatã a populatiei ,Malthusianismul, darwinismul social si eugenia



    intrarea libera

    http://www.radiodobrogea.ro/
    http://www.curteabrancoveneasca.ro/

luni, 8 martie 2010

Parintele Cleopa despre femeia crestina


"Cat ar fi femeia de invatata, trebuie sa fie supusa barbatului. Ca barbatul este cap al femeii si Hristos cap al barbatului. In ordinea asta este ierarhia in familie.
Iata cum este: Pe femeie a lasat-o Dumnezeu ajutatoare omului. De aceea zice Sfantul Ioan Gura de Aur: “femeia este liman al barbatului”. Barbatul, saracul, vine amarat cu cele mai mari greutati in societate, conduce osti, razboaiele; este mare raspunzator la intreprinderi de stat, in guvern, vine obosit. Dar femeia trebuie sa fie liman. Sa stie sa-l intampine totdeauna cu un cuvant bun, cu blandete, sa-i pregateasca mancarea, sa-i faca haine, sa-l porneasca, sa-l primeasca cand vine de undeva. Intotdeauna ea trebuie sa fie aceea care sa odihneasca pe barbat, pentru ca-i ajutatoarea lui.
Dar cea mai mare misiune pe care o are femeia in familie, nu-i asta: numai sa-i faca mancare barbatului si imbracaminte. Cea mai mare misiune pe care o are femeia in familie, rolul ei este sa fie mama de copii!"
sursa aici


Liliana

sâmbătă, 6 martie 2010

Duminica Sfintei Cruci

"O, de trei ori fericita si preacinstita Cruce, tie ne inchinam credinciosii si te marim, veselindu-ne de dumnezeiasca ta inaltare. Ca o pavaza si arma nebiruita, ocroteste si acopera cu darul tau pe cei ce canta: Bucura-te, cinstita Cruce, pazitoare a crestinilor!" (Condacul 1, din Acatistul Sfintei Cruci)




Va doresc o duminica binecuvantata!



Liliana

Mesaj apel de la revista: Familia Ortodoxa

Insa mesajul nostru e un strigat de ajutor. E un indemn la lupta si mantuire.
E o rugaciune pentru nadejdea familiei.


Cate ceva despre mesajul nostru pe site-ul:
http://www.familiaortodoxa.ro/


joi, 4 martie 2010

„Starea societăţii” ieri şi azi

Textul de mai jos a fost publicat în 1899 în San Francisco, Statele Unite, care însă nu şi-a pierdut nimic din vigoare şi autenticitate. Parcă ar fi fost scris azi – azi când modul uşuratic de viaţă modern ameninţă să arunce în aer întreg eşafodajul social după ce a erodat şi destructurat familia, lipsind astfel de substanţă viaţa umană.
Textul are la bază o predică ţinută de Arhimandritul Sebastian Dabovici, un adevărat apostol sârb al Lumii Noi, cum încă mai erau cunoscute Statele Unite ale Americii în secolul XIX. Parintele Sebastian Dabovici s-a născut în 1863 într-o familie de emigranţi sârbi – primii emigranţi sârbi înregistraţi pe coasta de vest a Statelor Unite. Părintele Dabovici a fost şi prima persoană născută pe teritoriul SUA care să devină călugăr şi mai apoi preot ortodox. Din 1898, părintele a slujit sub Episcopul Tihon (Bellavin) numit la acea dată de Biserica Ortodoxă Rusă în fruntea eparhiei americane şi care mai târziu va deveni unul dintre cei mai cunoscuţi Patriarhi ai Rusiei şi va fi canonizat ca Sfântul Tihon.
Pentru adevăratul său apostolat – nu numai în SUA, dar şi în alte ţări, Părintele Sebastian Dabovici petrecându-şi ultimii aproape 20 de ani de viaţă şi murind în 1940 în Serbia – Sfântul Nicolae Velimirovici l-a denumit „cel mai mare misionar sârb al timpurilor moderne”.
"Mari oraşe se înmulţesc de la un capăt la celălalt al ţării; fermierul – aşa cum este definit cuvântul în dicţionarele noastre – este ceva ce aparţine trecutului. Este acum la ordinea zilei proprietarul de pământuri cu o vilă la oraş, un yacht pe mare şi cu un tren personal ce străbate de-a lungul continentului. Comparativ, nu există decât câţiva muncitori pe câmpuri – prea săraci însă pentru a-şi întreţine familiile. Casele liniştite de la ţară sunt tot mai puţine; pot să spun preţioase? Mă tem că nu, pentru că oamenii îşi pierd repede capacitatea de a estima în mod corect valoarea lucrurilor.
Majoritatea oraşelor în toată lumea sunt suprapopulate. Partea feminină a populaţiei iese mai ales în evidenţă: o goană stupidă şi nebunească după mode nesănătoase reprezintă principala patimă care le absoarbe cu totul pe majoritatea femeilor. Nu mai este loc pentru grădinile şi ograda casei: majoritatea copiilor din San Francisco sunt crescuţi chiar în stradă. O, cât de puţini dintre ei simt influenţa binecuvântată a unui cămin creştin!
Tineri bărbaţi şi tinere femei se află permanent „pe fugă”, aşa cum spun ei. Şi această „fugă” este o grabă nervoasă şi nestatornică de „a fi în pas cu vremurile”. Şi după toată fuga lor nu rămâne nimic în urmă decât abur şi fum, pentru că sunt goi – la fel de goi cum numai această lume schimbătoare şi trecătoare poate fi. Cu toate acestea, ei se agită şi cercetează: „Unde vom merge şi ce vom vedea? Ce vom face? O, dar ce putem face?”
Numărul celor necăsătoriţi este în creştere. Şi sunt unii dintre cei căsătoriţi care spun: „Nu dorim copii, pentru că dorim să avem cât mai multă plăcere cu putinţă!” Aceasta este o atitudine greşită, pentru că într-o căsnicie creştină o anumită plăcere nu este îngăduită în mod continuu. Creştinii se căsătoresc din dragoste pentru Dumnezeu şi legea Lui la fel de mult ca unii pentru ceilalţi. Dar creştinii care rămân singuri renunţă la căsătorie şi trăiesc în sfântă înfrânare de dragul lui Dumnezeu şi numai pentru El.
Acum aflăm însă că atât legătura din familie este abuzată cât şi starea celui singur. Curtarea între tinerii care abia au trecut pragul şcolii nu este recomandată, pentru că adesea conduce la depravare. Iar o curtare care se prelungeşte de-a lungul mai multor ani oferă ocazia de a păcătui şi a unei fărădelegi particulare faţă de Dumnezeu, întrucât inima şi dragostea ei sunt întoarse de la Dumnezeu şi aruncate asupra unui om."

Articolul este preluat din Revista Familia Ortodoxa unde poate fi citit integral

Liliana

miercuri, 3 martie 2010

Multă rugăciune și puține cuvinte copiilor!

Cuviosul Parinte Porfirie

"Toate se fac prin rugăciune, tăcere și iubire. V-ați dat seama de roadele rugăciunii? Iubire în rugăciune, iubire în Hristos. Aceasta folosește într-adevăr. Cu cât veți iubi pe copii cu iubire omenească – și aceasta este adeseori patologică – cu atât se vor încurca mai mult, cu atât purtarea lor va fi mai rea. Însă, când iubirea dintre voi și către copii va fi creștină și sfântă, atunci nu veți întâmpina nici o greutate. Sfințenia părinților îi mântuiește pe copii. Pentru ca asta să se întâmple, trebuie ca harul Dumnezeiesc să lucreze în sufletele părinților. Nimeni nu se sfințește de unul singur. Același har dumnezeiesc va lumina, va încălzi și va da viață mai apoi sufletelor copiilor.
De multe ori telefonează și din străinătate și mă întreabă despre copii lor și despre alte lucruri.
Astăzi, de pildă, m-a sunat o mamă din Milano și m-a întrebat cum să se poarte cu copiii ei. I-am spus:
„ Să te rogi, atunci când trebuie, să le vorbești copiilor cu iubire. Mai mult să te rogi, și mai puține cuvinte să le spui celorlalți.” Să nu devenim stânjenitori ci să ne rugăm tainic și apoi să vorbim, iar Dumnezeu ne va încredința lăuntric dacă este primit de ceilalți cuvântul nostru. Dacă nu-i primit, nu mai vorbim. Ne vom ruga, numai în taină. Căci și prin a vorbi devenim stânjenitori și-i facem pe ceilalți să se împotrivească, și câteodată să se răzvrătească. De aceea este mai bine să le spună cineva în chip tainic, în inima celorlalți, prin rugăciune tainică, decât în urechile lor.
Ascultă-mă: să te rogi, și apoi să vorbești. Așa să faci copiilor tăi. Dacă le dai necontenit sfaturi, o să devii plictisitoare, și când vor crește, vor simți un fel de apăsare.
Să, preferi , deci, rugăciunea. Să le vorbești prin rugăciune. Să le spui pe toate lui Dumnezeu, iar Dumnezeu le va pune înlăuntrul lor. Adică, nu trebuie să-i sfătuiești pe copii tăi așa, cu glas tare, pe care să-l audă cu urechile lor. Poți s-o faci și pe asta, dar înainte de toate trebuie să-I vorbești de copii tăi lui Dumnezeu. Să spui: „ Doamne Iisuse Hristoase, luminează-mi copilașii. Eu Ție Ți-i încredințez. Tu mi i-ai dat, dar eu sunt neputincioasă, nu pot să-i pun pe cale. Pentru aceasta , Te rog, luminează-i”. Și Dumnezeu le va vorbi, iar ei vor spune: „ Oh, nu trebuia să o necăjesc pe mama cu ce-am făcut!” Și aceasta, cu harul lui Dumnezeu, va ieși dinlăuntrul lor.”
Acesta este lucrul desăvârșit. Mama să-I vorbească lui Dumnezeu, iar Dumnezeu să-i vorbească copilului. Dacă nu se face asta, atunci spui, spui, spui… totul „ în ureche”; la sfârșit devine un soi de asuprire. Și, când copilul crește, începe să se împotrivească, adică să se răzbune într-un fel pe mama și pe tata, care l-au asuprit. În vreme ce unul este lucrul desăvârșit: să grăiască iubirea cea în Hristos și sfințenia tatălui și a mamei. Iradierea sfințeniei și nu cea a omeneștii strădanii îi face bine pe copii.
Când copiii sunt răniți și traumatizați de vreun lucru grav, să nu vă mirați că se împotrivesc și vorbesc urât. De fapt, nu vor asta, dar nu pot face altfel în clipele grele. Apoi se pocăiesc.
Însă, dacă voi vă enervați și o să vă mâniați, deveniți una cu cel viclean, iar acela își bate joc de toți. "

„Ne vorbește părintele Porfirie” – Editura Egumenița 2008



Cu nadejde, Liliana

La aniversară - Portret Părintele Iustin Pârvu


La Fundatia crestina Parintele Arsenie Boca a aparut filmul despre Parintele Iustin Parvu.

"Pr. Iustin Pârvu este o pildă vie de iubire, curaj şi dăruire. „La aniversară” încearcă să transmită câteva clipe inedite din viaţa Sfinţiei Sale. Părintele ne vorbeşte cu emoţie despre copilărie şi tradiţiile din vremurile acelea, despre momentul plecării la mănăstire, despre întemniţarea şi eliberarea sa. Trecând cu seninătate peste momentele grele din viaţă (propria sa mamă nu l-a recunoscut la ieşirea din închisoare) datorită credinţei statornice în Dumnezeu, Pr. Iustin a ajuns la 90 de ani să păstorească Mănăstirea Petru Vodă, să ridice o mănăstire de maici şi un aşezământ social pentru bătrâni şi copii."

Mai multe amanunte despre formatul filmului aici

Cu drag, Liliana

marți, 2 martie 2010

Primele zile de primavara

Eu aşa mă bucur că vine primăvara ...Nu pot să spun că primăvara e anotimpul meu preferat, însă bucuria primelor zile din anotimpul florilor şi al renaşterii naturii iti dau aripi si nadejde pentru tot anul ce ne sta sub ochii gandului.

Va doresc o primavara cu bucurii si sanatate!


Cu drag, Liliana

Din colectia de goblenuri de la hramul Manastirii Sf. Ioan Casian

La hramul Manastirii Sf. Ioan Casian din Dobrogea a avut loc si o expozitie de goblenuri, toate cu tematica religioasa.
Din pacate nu am notat numele celor trei persoane care au muncit la ele timp de un an de zile. Goblenurile fiind mult mai multe decat ce vedeti in pozele mele.












Cu drag, Liliana
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Postări populare